Les treballadores del Servei d’Atenció Domiciliària reclamen solucions a la situació laboral

Els treballadors, especialment treballadores, del Servei d’Atenció Domiciliària (SAD) a Mataró demanen solucions als problemes que, diuen, pateixen en el seu dia a dia i que ja han manifestat en diferents ocasions. El dijous van intervenir a l’Audiència Prèvia al Ple Municipal per reclamar més valoració de la seva feina ja que, asseguren, tenen la plantilla descontenta.

De fet, entre totes les queixes del SAD, les treballadores expliquen que ha deixat de ser un servei merament assistencial i que ha passat a englobar altres àmbits d’atenció com adults amb malalties mentals, menors amb risc d’exclusió social o usuaris amb discapacitats físiques i psíquiques, entre d’altres. A més, asseguren que no s’adapten els llocs de treball amb les condicions i això genera sobreesforç per part de les treballadores que, també, diuen no estar informades de les malalties infeccioses que podrien patir els usuaris i els riscos de contagi. A tot això, el regidor de contractació pública, Juan Carlos Jerez, ha explicat que el contracte del servei és de l’abril de 2017 i que tenia una durada de dos anys prorrogables. La pròrroga per un any es va fer a l’abril de 2019 i ara, segons els regidor, s’està treballant amb un nou plec de contractació.

En la mateixa sessió plenària Esquerra Republicana-MES també ha demanat explicacions al govern sobre aquest servei i aquest ha explicat que la redacció del nou conveni de treballadors vol ser, segons ells, en la mateixa línia del conveni dels treballadors de la recollida d’escombraries i neteja viaria, els del Mataró Bus i els del personal de neteja d’equipaments municipals.

Recordem que el mes d’abril de 2019, el Ple ja va aprovar per unanimitat una proposta de resolució presentada en aquell cas per VOLEMataró en la que ja es demanava llavors la millora de la situació de les treballadores del Servei d’Atenció Domiciliària.

Informa: M.Gómez / P.Villà / C.Mora